עשרות חולי CF שבו ממחנה 'חיים לילד' בשוויץ

עפר גדנקן No Comments on עשרות חולי CF שבו ממחנה 'חיים לילד' בשוויץ

במהלך שלושת שבועות מחנה הנופש הבריאותי דאגו ב'חיים לילד' לקידום בריאותם של החולים לצד צרכים גשמיים ורוחניים * יו"ר 'חיים לילד' הרב ראובן סקלר שפעל לפני המחנה בעמל רב להצלחתו, עובד כעת על המעקב לשיפור המדדים הרפואיים של החולים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכוחות רעננים ובתחושה עילאית, שבו עשרות חולי סיסטיק פיברוזיס ממחנה הנופש הבריאותי של 'חיים לילד' בשוויץ. הצלחת המחנה נמדדת בשלל פרטמטרים ובהם: משקלם של החולים שעלה, רמת החמצון בדם, הפחתות אשפוזים עתידיים, בקמטי דאגה המתגהצים מן המצח, ובעוד פרמטרים של שמחה ושביעות רצון.

המחנה המתקיים בעיירה הציורית פרפן שבשווייץ, משפר את סיבולת לב-ריאות ומפחית מהחולים את האשפוזים בחודשים הקרובים. קדמו למחנה, חודשים ארוכים של הכנת הלוגיסטיקה. לילות חסרי שינה ועבודה שלא נגמרת, בראשות הגב' קוריאט.

את המטען האנושי משנעת חברת "אל על". רב החברה, הרב יוחנן חיות נרתם לעשות הכל למען הקבוצה. ובחזור, מגיעים הבודקים הבטחוניים אל המלון, ועושים את כל הבידוק וה"צ'ק אין" במלון, לרווחת המבריאים. ואת מטען המזון והלא-מזון המגיע לטונות רבות, מובילה סוויס.

הרב ראובן סקלר, יו"ר חיים לילד עובד בעמל רב שהמחנה יצליח בעזרת ה'. אחרי המחנה הוא עוקב בדריכות אחר התוצאות. עיקר התוצאות הן מדידות, במדדי שיפור סטורציה, משקל ומדדי בריאות אחרים. במחנה "חיים לילד" בפרפן, עמלים במשך שלושה שבועות, כדי לשפר את מצב בריאותם של המבריאים. בניגוד למקובל בכל סוגי התמודדויות רפואיות, הרי שב-CF, עדיף תמיד להעלות במשקל, וזה חלק מהבריאות. לכן, כמו "מפטמים" את הנופשים, בכל מיני דרכים ישירות ועקיפות. ישירות: בארוחות המיוחדות, הטעימות והמזינות, המלאות, הגדושות והרחבות של המחנה. הארוחות מבושלות בידיו האמונות של הטבח צבי ניילנדר, איש מקצוע מן הדרגה הראשונה.

אתגר חשוב של המחנה, הוא "לעשות הליכות", באוויר המיוחד של שווייץ, כדי לשפר את תפקודי הריאות, שזה אחד הפרמטרים הכי מכריעים וקובעים את איכות חייו של המטופל.

את המחנה ליווה צוות רפואי מקצועי, בראשות ד"ר אביה רוזנטל מבית החולים לניאדו. בנוסף פעלו פיזיוטרפיסט-ריאתי לבנים ופיזיוטרפיסטית-ריאתית לבנות, שהצליחו להביא את המטופלים בחיוך, למצב שהם ירצו וישמחו לקבל את הטיפול הכה-חיוני. המחנה כולל תפילות מסודרות וכן שיעורי תורה מפי הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א.

במחנה היה גם הגרי"צ ברייער, שהרצה ודיבר לפני הקהל ועם הקהל ושורר שירי כיסופין ונשמה. במקביל, הרצתה המחנכת הרבנית ברייער לנשים. כמו גם היו שיעורי הגאון רבי יואל מאיר שליט"א ושיעור שמירת הלשון לנשים מאת הרבנית מאיר. הגרש"א שטרן תיאר את המחנה בדברי סיכום, כמי שמקיימים 'הדבק במידותיו', שהרי הקב"ה מבקר חולים. המסייעים לחולים, מקלים כביכול על השכינה, שהרי עמו אנכי בצרתם. כאשר נוסכים שביעות רצון רוגע ושמחה על הפנים של היהודים, הרי זה משמח את המקום.

בדברי סיכום של מבריאים, נשמעו דברים מפעימים על כך שההתמודדות מכניסה פרופורציה לחיים, מלמדת כמה חשוב לנצל את הזמן ולהעריך כל דבר טוב שזוכים לו מאת ה'. כולם כאחד אמרו כי המחנה נותן כוח גם לימים הכי מאתגרים. ויהי רצון שיהיו רק ימים שמחים ובריאים לכולם.



0 תגובות